Over Kijk Uit

De dam- en schaakvereniging KIJK UIT is op 13 januari 1936 opgericht als damvereniging.
De vereniging heeft zich vrijwel altijd een behoorlijk sterke eersteklasser getoond. In de vijftiger jaren is er een schaakafdeling bijgekomen, die echter ook weer vrij snel ter ziele ging. Pas in 1983 kwam er voor de tweede maal een schaakafdeling. Deze keer met meer succes.

Helaas is de dam-afdeling bij gebrek aan leden in mei 2018 opgeheven. “Kijk Uit” gaat dan verder als alleen een schaakvereniging. De schaakleden spelen per seizoen een onderlinge competitie, waarbij de nadruk meer ligt op het ontspannen een partij spelen dan op de eindprestatie.  Dit wordt soms afgewisseld met een vriendschappelijke wedstrijd tegen een naburige club.

De schaakvereniging KIJK UIT is een gezellige vereniging en iedereen is dan ook vrijblijvend welkom op de maandagavond in  MFC ’t Trefpunt Balkbrug

MFC ’t Trefpunt Balkbrug
Meppelerweg 34
7707 CN Balkbrug

Het speelseizoen loopt van september tot medio mei.
De contributie bedraagt voor schaakleden Є 60 per jaar (zonder lidmaatschap van de SBO en KNSB).
Dit kan overgemaakt worden op rek.nr.:  NL42 RABO 0305 3575 30  t.n.v.  Dam- en schaakvereniging Kijk Uit te Balkbrug.

Verdere informatie  kunt u verkrijgen bij het bestuur.

Huidige schaakleden
G. de Boer  NIEUWLEUSEN